در راستای افزایش دسترسی شهروندان تهرانی به محصولات تازه و باکیفیت و همچنین تحقق اهداف مدیریت شهری در زمینه تامین نیازهای غذایی شهروندان، سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران اقدام به افتتاح ۱۰ بازار جدید میوه و ترهبار در مناطق مختلف شهر کرده است. این بازارها که همزمان با آغاز دهه مبارک فجر به بهرهبرداری میرسند، در پاسخ به درخواستهای مکرر شهروندان و با هدف ایجاد دسترسی آسان به محصولات تازه در محلات مختلف شهر احداث شدهاند.
مهدی بختیاری زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران، با اعلام این خبر، اظهار داشت که جانمایی این بازارها بر اساس مطالعات میدانی و نیازسنجی مناطق مختلف شهر انجام شده است. وی همچنین افزود که این بازارها علاوه بر عرضه انواع میوه، سبزیجات و صیفیجات تازه، امکان دسترسی به محصولات پروتئینی و سایر اقلام مورد نیاز شهروندان را نیز فراهم خواهند کرد.
براساس اعلام سازمان مدیریت میادین، بازارهای جدید در مناطق ۴، ۵، ۱۰، ۱۵، ۱۷، ۲۰ و ۲۲ افتتاح خواهند شد و هر یک از این بازارها، با توجه به نیازهای منطقه و درخواستهای شهروندان، تنوعی از محصولات را عرضه خواهند کرد.
با افتتاح این ۱۰ بازار جدید، تعداد بازارهای میوه و ترهبار در شهر تهران به طور قابل توجهی افزایش یافته و دسترسی شهروندان به محصولات تازه و باکیفیت تسهیل خواهد شد. همچنین، این اقدام در راستای کاهش فاصله میان تولیدکننده و مصرفکننده و کاهش هزینههای توزیع محصولات کشاورزی صورت گرفته است.
لازم به ذکر است که سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در دوره مدیریت شهری کنونی، اهتمام ویژهای به توسعه و گسترش شبکه بازارهای میوه و ترهبار داشته است و تاکنون بیش از ۵۰ بازار جدید در سطح شهر افتتاح شده است.