• آذر ۱, ۱۴۰۳ ۱:۱۶ ب.ظ

    پایگاه خبری سرزمین

    اخبار روز از بهترین منابع

    بیمه شخص ثالث بیشترین سهم شکایات را به خود اختصاص داد

    Byسردبیر

    آبان ۱۳, ۱۴۰۳

    ## رشد ۱۵ درصدی شکایات از شرکت‌های بیمه در هفت ماهه اول سال

    بر اساس گزارش سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ مرکزی، در هفت ماهه اول سال جاری، تعداد قابل توجهی شکایت از شرکت‌های بیمه توسط بیمه‌گذاران و ذینفعان بیمه نامه‌ها ثبت شده است.

    این گزارش نشان می‌دهد از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، تعداد 3420 شکایت در این سامانه ثبت شده است که نشان دهنده رشد ۱۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

    سه شرکت بیمه دانا، ایران و آرمان به ترتیب با 18.15 درصد، 11.95 درصد و 11.87 درصد از کل شکایات، بالاترین میزان شکایت را در این دوره به خود اختصاص داده‌اند.

    از نظر رشته‌های بیمه، بیمه شخص ثالث با 44.50 درصد، بیمه بدنه اتومبیل با 20.38 درصد و بیمه درمان با 19.35 درصد بیشترین سهم شکایات را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

    بیشترین رشد شکایات در این دوره به ترتیب مربوط به شرکت‌های بیمه تجارت‌نو با ۶۲ درصد، دانا با 40 درصد و آرمان با 37 درصد است.

    همچنین در بین رشته‌های بیمه، حوادث راننده با ۱۴۳ درصد، حوادث با ۷۶ درصد و شخص ثالث با ۳۶ درصد بیشترین رشد را تجربه کرده‌اند.

    در پایان مهرماه، از کل شکایات ثبت شده، حدود 75 درصد رسیدگی و مختومه شده و 25 درصد باقی‌مانده در حال بررسی و یا انتظار پاسخ از شرکت بیمه هستند.

    میانگین زمان پاسخگویی به شکایات صنعت بیمه در این سامانه 12 روز بوده است. بدترین وضعیت از این نظر در هفت ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به بیمه‌های حکمت ‌صبا با 42 روز، بیمه رازی با 35 روز و بیمه آرمان با 33 روز است.

    سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ مرکزی از سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده است و در حال حاضر به عنوان بخشی از میز خدمات الکترونیک در پورتال بیمه مرکزی (www.centinsur.ir) در دسترس عموم قرار دارد.

    همچنین، سامانه جدید رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران با هدف تسهیل در ثبت و پیگیری شکایات و بهبود فرآیند رسیدگی به شکایات توسط بیمه مرکزی طراحی شده است.

    مجله خبری سرزمین

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *