از کوره‌های آجرپزی تا سینمای هنری: گفتگو با احمد بهرامی، کارگردان سه‌گانه «خاموش»

## احمد بهرامی: از دل کوره‌های آجرپزی تا اوج سینما

احمد بهرامی، فیلمساز جوانی که با سه‌گانه‌ی «خاموش» نامی برای خود در دنیای سینما دست و پا کرده است، با نگاهی متفاوت و رویکردی نوآورانه به مسائل اجتماعی، سینمایی خاص و تاثیرگذار را در ایران خلق کرده است. این کارگردان خلاق که با فیلم اولش «دشت خاموش» در جشنواره ونیز به شهرت رسید، با الهام از یک گزارش تکان‌دهنده درباره‌ی کارگران کوره‌های آجرپزی، سه‌گانه‌ای را خلق کرده است که هر بخش از آن، به نوعی به فضا و مشکلات این قشر زحمتکش می‌پردازد.

بهرامی با استفاده از زبان تصویری قدرتمند و روایتی مینیمالیستی، به نقد نظام سرمایه‌داری و نابرابری‌های اجتماعی در سه‌گانه‌ی «خاموش» می‌پردازد. «دشت خاموش»، «شهر خاموش» و «مرد خاموش»، با ساختاری یکپارچه و مضامین مشترک، به دلیل رویکرد هنری خاص، توجه منتقدان و علاقه‌مندان به سینمای هنری را به خود جلب کرده است.

از ویژگی‌های برجسته‌ی آثار بهرامی، تمرکز بر شخصیت‌ها و روایت‌های انسانی است. او با خلق شخصیت‌هایی پیچیده و چند بعدی، به بررسی مسائل اجتماعی در دل روابط انسانی می‌پردازد. بهرامی در ساخت این فیلم‌ها تحت تاثیر بزرگان سینما مانند عباس کیارستمی، سهراب شهیدثالث و بلا تار بوده است.

او درباره‌ی آینده‌ی سینمایی‌اش نیز صحبت کرده و از آغاز پیش‌تولید فیلم جدیدش با تهیه‌کنندگی پیمان معادی خبر داده است. بهرامی معتقد است این فیلم، با ساختاری متفاوت از سه‌گانه‌ی «خاموش»، می‌تواند مخاطبان گسترده‌تری را به خود جذب کند و آغازگر نوعی دیگر از فیلمسازی برای او باشد.

احمد بهرامی، در گفتگویی مفصل، به حضور فیلم‌هایش در جشنواره‌های بین‌المللی و نامزدی فیلم «شهر خاموش» برای معرفی به اسکار اشاره کرد و به اهمیت حضور در این رویدادها برای معرفی سینمای ایران به جهان پرداخت.

گفتگو با احمد بهرامی، تصویری روشن از یک کارگردان جوان و مستعد ارائه می‌دهد که با نگاهی متفاوت و رویکردی هنری به سینما، سعی در خلق آثاری تاثیرگذار و ماندگار دارد.

پایگاه خبری سرزمین

پایان عملیات امداد و نجات در معدن زغال‌سنگ معدنجو؛ آغاز بررسی علل حادثه

وضعیت قابل قبول کیفیت هوای تهران؛ اما با چالش‌های پیش رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *