تخصیص بنزین به هر کد ملی؛ راهکاری برای عدالت در توزیع سوخت و مدیریت مصرف

## تخصیص بنزین به هر کد ملی: عدالت در توزیع یا راهی برای کنترل مصرف؟

طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی، موضوعی داغ و بحث‌برانگیز در جامعه است که به دنبال حل چالش‌های ناترازی بنزین و یارانه‌های سنگین در این حوزه است. این طرح، با هدف توزیع عادلانه سوخت و جلوگیری از هدررفت منابع ملی، به دنبال حل مشکلات موجود در سیستم سوخت‌رسانی کشور است.

محمد بهرامی سیف آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در این باره می‌گوید: “در حال حاضر، افرادی با داشتن چندین خودرو، سهم بیشتری از یارانه بنزین را به خود اختصاص می‌دهند، در حالی که بسیاری از مردم حتی یک خودرو نیز ندارند. این طرح می‌تواند با ایجاد عدالت در توزیع بنزین، این نابرابری را کاهش دهد و توزیع عادلانه‌تری را میان مردم برقرار کند.”

با این حال، طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی، چالش‌های خاص خود را نیز به همراه دارد. تنوع کم سوخت‌ها و وجود خودروهای فرسوده در کشور، از جمله مشکلات اصلی در سیستم حمل‌ونقل هستند که به افزایش مصرف سوخت می‌انجامند.

بهرامی معتقد است که مدیریت مصرف سوخت و خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌ونقل، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. او همچنین به قاچاق سوخت به کشورهای همسایه به دلیل قیمت پایین سوخت در داخل کشور اشاره می‌کند که یکی از عوامل مهم در هدررفت منابع ملی محسوب می‌شود. به گفته او، مدیریت مصرف سوخت و صادرات مازاد آن، می‌تواند راهکاری برای افزایش درآمدهای کشور باشد.

اجرای طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی، نیازمند همکاری تنگاتنگ دولت و مجلس است. این طرح، می‌تواند در تحقق عدالت اجتماعی و مدیریت مصرف سوخت، نقش کلیدی ایفا کند. عدم توجه به این موضوع، می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد کند.

پایگاه خبری سرزمین

رشد چشمگیر متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در سال ۱۴۰۳

پیشرفت چشمگیر طرح‌های صنعتی در هرمزگان و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *